Scodix brengt een nieuwe serie drukwerkveredelingspersen uit. Met deze nieuwe oplossingen richt Scodix zich op drie verschillende marktsegmenten: web-2-print, commercieel & speciaal drukwerk en verpakkingsdrukwerk. Uitgangspunt is dat wat de toepassing, veredeling of het budget ook is, Scodix in alle gevallen de juiste drukwerkverdelingsoplossing biedt.
Drukkerij De Bij in Amsterdam heeft duurzaamheid in de genen. Dat is beloond met de Kodak Sonora Green Leaf Award. Net als in 2016 won de duurzame Amsterdamse drukker deze prestigieuze Award. Deze keer zelfs als Europees Kampioen Groen. Proficiat Drukkerij De Bij!
Beeld: Pim Ras
AtéCé neemt Beijersbergen & Partners over. Beide bedrijven hebben veel overeenkomsten als het gaat om het leveren van kwalitatief hoogwaardige verbruiksmaterialen voor de grafische industrie. ‘AtéCé en Beijersbergen gaan hun krachten bundelen en vullen elkaar meer dan uitstekend aan’, zegt Bert Schelhaas.
Nieuwsbericht NL Press release EN VerpakkingsManagement PrintMatters Nieuwsbrief De Grafische Vakpers
Voor PromZ TV voerde hoofdredacteur Peter van Gestel een openhartig gesprek met PPP voorzitter Joop van Veelen over de toekomst van het promotionele producten vak. Daarin werden interessante onthulling gedaan.
Ouest-France, de grootste krantenuitgever van Frankrijk, heeft bij Buhrs twee verpakkingslijnen afgenomen. Deze Buhrs 3000 systemen worden ingezet voor het verpakken van krantenperiodieken in papierwikkels. Met deze investering is Ouest-France het eerste krantenbedrijf dat haar producten voor verzending in papier en niet in folie verpakt’, zegt managing director Dick Verheij.
Bij Buhrs is Eric Kalter in dienst getreden als service manager. Eric geeft leiding aan het team van de business unit Techical Service & Parts en zet zich met zijn team in om het serviceniveau verder te verbeteren en de klanttevredenheid naar een nog hoger niveau te tillen. Dat geldt voor de contacten vanuit de helpdesk in Zaandam en ook voor de service- en onderhoudswerkzaamheden op locatie bij klanten overal ter wereld waar Buhrs systemen operationeel zijn.
Igepa Belux en AtéCé Graphic Products zijn samen sterker en sterker samen. Dat blijkt voor wat betreft de samenwerking voor de levering van grafische verbruiksmaterialen op de Belgische / Luxemburgse drukkerijmarkt. Op de vernieuwde website staat daarover een heldere uitleg.
Micron Media – een AtéCé Company – is in de Benelux en Duitsland exclusief distributeur van CRON CTP systemen en Blackwood offsetplaten. De verkoop en ook de service worden uitgevoerd door AtéCé. Daarvoor beschikt de nummer één in prepress oplossingen over een eigen serviceteam van specialisten die zeer veel technische kennis en praktijkervaring hebben.
De AtéCé wielertourtocht gaat dit jaar niet door. Het is niet verantwoord om onder de huidige coronaomstandigheden op een veilige manier invulling te geven aan deze populaire toertocht. Alle deelnemers (en dat zijn er ieder jaar meer) hopen dat de situatie in 2021 toelaat dat dan de eerste lustrumeditie van de voorjaarsklassieker wel gereden kan worden.
NPN Drukkers bestelde begin dit jaar (voor de coronacrisis) een nieuwe Komori Lithrone G40 LED-UV drukpers op 72 x 102 formaat. Die is sinds eind juli 2020 geïnstalleerd en draait op ‘volle toeren.’ NPN Drukkers koos onder meer voor een deze nieuwe pers, omdat LED-UV minder energie verbruikt en minder CO2 veroorzaakt dan conventionele UV-lampen.
Tijdens de Algemene Ledenvergadering van het Platform Promotional Products | PPP – die dit keer door de omstandigheden online gehouden is – zijn twee nieuwe bestuursleden benoemd. Dat zijn Gerbert van Faassen en Wilco Vaessen.
PPP heeft exclusief voor de leden een animatie ontwikkeld, die laat zien wat de verruiming van de Werkkostenregeling | WKR, waar dé branchevereniging zich in politiek Den Haag voor heeft hard gemaakt, kan betekenen. Immers er is meer fiscale ruimte om werknemers te belonen, dus extra omzetkansen voor professionals in promotionele producten en relatiegeschenken.